3/20/2014

Zupa krem ze świeżych ogórków... pachnie wiosną! :)

Jest tak cudowna pogoda, że aż chce się żyć... a skoro robi się co raz cieplej i przyjemniej to i jeść jest ochota lżej :)
Kremowe zupy to miód dla naszego organizmu. Minimalna energia potrzebna do trawienia sprawia, że jesteśmy najedzeni, ale nie tak ciężcy i ospali jak po klasycznym polskim obiedzie (schabowe itd.. :D) lub np. jakichś makaronach.

Zupa ze świeżych ogórków jest subtelna w smaku i lekka. Tą lekkość i kremową konsystencję możecie sobie stopniować wg preferencji. Ja inspirowałam się cudowną ogórkową, którą jadłam u znajomej. Poprosiłam o przepis, ale chęć eksperymentów i niecierpliwość zwyciężyły, więc pokusiłam się o swoją wersję. :)



Składniki :
  • trochę ponad 1l bulionu (może być z kostki)
  • 0,6 - 0,7kg świeżych ogórków
  • 3 ząbki czosnku
  • 50g serka topionego
  • 30g sera typu feta - można zdecydować się na tylko jeden, wtedy wartość zsumować, jednak przy fecie trzeba pamiętać, żeby nie szaleć potem z solą :)
  • sól ziołowa, pieprz, kilka kropel sosu sojowego, odrobina gałki muszkatołowej 


Gotujemy bulion. Ogórki myjemy, obieramy i ścieramy na tarce.
Razem ze szklanką bulionu miksujemy blenderem 
w wysokim naczyniu na gładką masę. 
Przelewamy wszystko do bulionu, dodajemy czosnek
przeciśnięty przez praskę, serki i doprawiamy do smaku.
W razie potrzeby serek również można zblendować z odrobiną zupy. 
Podajemy z grzankami :)


Dla mnie najlepszym dowodem, że wiosna naprawdę nadchodzi są 
malutkie łebki nieśmiało wychylające się spomiędzy liści.. moje fiołki! :)
Jestem bezwzględnie wierna tym kwiatkom a one mi.




1 komentarz:

LinkWithina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...