4/08/2015

Mocno, potrójnie czekoladowe ciasteczka z kawałkami czekolady oblane... czekoladą

Ostatnio same słodkości, tak jakoś się złożyło.

Lubicie te ciacha zakrywające kubek z coffeheaven, subwaya, kfc itd? Pyszne, nie takie zupełnie kruchutkie - twardsze, chrupiące, ale przepyszne. Te ciastka właśnie takie są. No i są napakowane czekoladą, a przecież czekolada to zawsze świetny pomysł.


 Składniki:

  • 125g miękkiego masła
  • 160g drobnego brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 185g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 35g kakao
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 3/4 gorzkiej czekolady
  • 3/4 białej czekolady
  • 3/4 mlecznej czekolady
  • opcjonalnie: orzechy, rodzynki, żurawina, suszone morele itd



Zmiksowałam masło z cukrem i wanilią na puszystą masę. Dodałam jajko, 
potem dodałam jeszcze resztę suchych składników i mix. 
Na koniec łyżką wymieszałam masę z kawałkami czekolady. 

Na blaszce wyłożyłam papier do pieczenia, posmarowałam 
masłem i tworzyłam takie kuleczki, odrobinę je spłaszczając. 


Zrobiłam trochę małe odstępy, ciasteczka różnie się rozrastają, 
więc lepiej dać im 3, 4 cm oddechu między sobą. 
Piekłam 10 minut w 170 stopniach 
(no, może odrobinę krócej - ale ja mam zwariowany piekarnik).




Ciasteczek wychodzi ok. 40, ja zrobiłam kilka duuuużych, więc wyszło ciut mniej. 
Przepis pochodzi z cudownego bloga Moje wypieki 
(polecam aplikację na smartfona, masa inspiracji!)


Na koniec ciasteczka oblaliśmy jeszcze większą ilością czekolady 
(rozpuszczone resztki tabliczek wykorzystanych do ciastek + trochę palmy).
Mniam!

1 komentarz:

  1. Czekoladowe ciastka polane czekoladą to coś dla mnie! na pewno wypróbuję. Ja sama często piekę proste, czekoladowe ciastka z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-klasyczne-ciastka-czekoladowe/ Po prost uwielbiam ich czekoladowy smak i kawałki czekolady w nich zanurzone. Jeśli szukacie prostego przepisu na smaczną przekąskę z czystym sumieniem polecam.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...